Dit thema is wellicht terug te voeren tot een zoektocht naar mijn eigen identiteit als vrouw. Wat maakt dat een vrouw als vrouw wordt gezien? Steeds meer komt het vrouwzijn in mijn werk tot uitdrukking in vloeiende lijnen en contouren.

Unbearable Lightness of Being

(1996 - 2018)

Dit thema is wellicht terug te voeren tot een zoektocht naar mijn eigen identiteit als vrouw. Wat maakt dat een vrouw als vrouw wordt gezien? Steeds meer komt het vrouwzijn in mijn werk tot uitdrukking in vloeiende lijnen en contouren.

Beelden van keramiek met dieren als inpiratiebron

Dieren

(2016 - 2017)

Beelden van keramiek met dieren als inpiratiebron

Beelden gevormd door het verbinden van repen klei.

Samengesteld

(2010 - 2018)

Beelden gevormd door het verbinden van repen klei.

De meeste van deze organische vormen zijn geïnspireerd op schelpjes of botjes van enkele centimeters groot, die ik heb gevonden op een strand in Senegal. Mijn streven is asymmetrische en toch evenwichtige vormen te maken.

Potsculpturen

(2006 - 2016)

De meeste van deze organische vormen zijn geïnspireerd op schelpjes of botjes van enkele centimeters groot, die ik heb gevonden op een strand in Senegal. Mijn streven is asymmetrische en toch evenwichtige vormen te maken.

Een aantal beelden zijn mede geïnspireerd door Algerije, het land waar ik als kind negen jaar heb gewoond. Van Noord-Afrika naar de rest van het continent is maar een kleine stap.

Verdere streken

(1999 - 2017)

Een aantal beelden zijn mede geïnspireerd door Algerije, het land waar ik als kind negen jaar heb gewoond. Van Noord-Afrika naar de rest van het continent is maar een kleine stap.

Soms zie ik mezelf als deze vaasvormen: lapjes die aan elkaar geplakt zijn. Deze flarden en sporen slaan eigenlijk ook op de vervlogen tijd, een universeel gevoel van nostalgie. Onregelmatige randen, scheuren en gaten dragen bij tot een gevoel van kwetsbaarheid, dit in tegenstelling tot mijn megalieten.

Traces

(2001 - 2016)

Soms zie ik mezelf als deze vaasvormen: lapjes die aan elkaar geplakt zijn. Deze flarden en sporen slaan eigenlijk ook op de vervlogen tijd, een universeel gevoel van nostalgie. Onregelmatige randen, scheuren en gaten dragen bij tot een gevoel van kwetsbaarheid, dit in tegenstelling tot mijn megalieten.

Ieder object uit deze serie zie ik als een volwaardig wezen. Ze verschillen van elkaar maar zijn even belangrijk. En dat in een wereld die helaas steeds uniformer lijkt te worden en waar ‘anders zijn’ eerder achterdocht wekt dan nieuwsgierigheid oproept.

Teken aan de wand?

(2006 - 2015)

Ieder object uit deze serie zie ik als een volwaardig wezen. Ze verschillen van elkaar maar zijn even belangrijk. En dat in een wereld die helaas steeds uniformer lijkt te worden en waar ‘anders zijn’ eerder achterdocht wekt dan nieuwsgierigheid oproept.

Iemand vroeg me ooit of ik geïnspireerd werd door prehistorische beelden, zoals die van Filitosa op Corsica. Dat is niet zo. Omdat ik deze associatie goed begrijp en ook heel passend vind, ben ik deze objecten sindsdien 'megalieten' gaan noemen. In tegenstelling tot mijn lapjesvazen geven ze een massieve en solide indruk.

Megalieten

(1998 - 2017)

Iemand vroeg me ooit of ik geïnspireerd werd door prehistorische beelden, zoals die van Filitosa op Corsica. Dat is niet zo. Omdat ik deze associatie goed begrijp en ook heel passend vind, ben ik deze objecten sindsdien 'megalieten' gaan noemen. In tegenstelling tot mijn lapjesvazen geven ze een massieve en solide indruk.

Beelden die als vaas kunnen worden gebruikt, doosjes, hangers, enz.

Toegepaste kunst

(2005 - 2017)

Beelden die als vaas kunnen worden gebruikt, doosjes, hangers, enz.