Dit thema is wellicht terug te voeren tot een zoektocht naar mijn eigen identiteit als vrouw. Wat maakt dat een vrouw als vrouw wordt gezien? Steeds meer komt het vrouwzijn in mijn werk tot uitdrukking in vloeiende lijnen en contouren.

uit 1996 tot 2018 (klik op de afbeelding om het werk groter te bekijken)
stuur een bericht naar de kunstenaar

La penseuse

2018

In gedachten verzonden

Schelpenvrouw - blauw

2017

Geïnspireerd op een door de zee geërodeerde schelp. Steengoed

Schelpenvrouw - aquamarijn

2017

Geïnspireerd op een door de zee geërodeerde schelp. Steengoed

Schelpenvrouw - paars

2017

Geïnspireerd op een door de zee geërodeerde schelp. Steengoed

Schelpenvrouw - lavendel

2017

Geïnspireerd op een door de zee geërodeerde schelp. Steengoed

Schelpenvrouw

2017

Geïnspireerd op een door de zee geërodeerde schelp. Steengoed

Érodée par les flots

2015

Geïnspireerd op een door de zee geërodeerde schelp. Aardewerk

Passante V

2017

Als een voorbijgangster Steengoed

Passante VI

2016

Als een voorbijgangster Steengoed, shinoglazuur, reductief gestookt

Passante III

2008

'On pleure les lèvres absentes De toutes ces belles passantes Que l'on n'a pas su retenir.' Les Passantes (Georges Brassens - Antoine Pol) Voor een ruimtelijke afbeelding klik op het beeld en vervolgens op de bewegende kubus. Steengoed, celadonglazuur, reductief gestookt - Vorstbestendig.

Je suis Charlie

2015

Charlie Hebdo vit toujours ! Que d'autres Charlie s'élèvent ! Rester debout envers et contre tout. ----------------------------------------------- Ons staande houden!
 

Tegenwind - Vent contraire

2012

Steengoed - asglazuur - winterbestendig

Léda

2009

"Door Zeus bewonderd en aanbeden, wordt zij tot mythe van Leda en de Zwaan, haar onzekerheid ten top, zit zij met de handen in het haar, want kun je de oppergod wel weigeren? Keramisch neergezet in schoonheid en vertwijfeling, staat zij hier op uit de ogen van de mythe, de oude wereld et baart haar kroos in zwaneneieren." Gedicht van Michel Martinus, door hem voorgedragen bij galerie Arneri op 17 augustus 2014.

Elle

2010

Steengoed, oxidatief gestookt - Vorstbestendig

Stralend

2009

Geïnspireerd op een stukje hout gevonden op het strand. Steengoed, oxidatief gestookt - Vorstbestendig

Rêverie VI

2008

Geïnspireerd op een stukje hout gevonden op het strand. Steengoed, reductief gestookt - Vorstbestendig

Rêverie IV

2008

Steengoed, asglazuur, oxidatief gestookt - Vorstbestendig

Prisonnière de soi

2007

Gevangen in eigen lichaam - Aardewerk

Ondine

2006

Een toevallige houding van mijn dochter inspireerde mij tot dit werk. Het beeld dat gaandeweg ontstond kan echter op verschillende manieren worden neergelegd. Hiermee verdwijnt de herkenbaarheid. Iedere positie roept andere associaties op. Sommigen denken aan een zwaan, een insect, benen of andere lichaamsdelen. Voor een ruimtelijke afbeelding klik op het beeld en vervolgens op de bewegende kubus. Aardewerk, oxidatief gestookt.

Maris Stella

2011

Sterre der zee, in parelmoer gesluierd. Breekbaar en toch sterk. Geïnspireerd op een versleten schelp. Vierge marine recouverte de son voile de nacre. Inspirée d'un coquillage érodé

L'oeuvre de la mer

2015

Kwetsbaar (durven) zijn. steengoed

Ainsi soit-elle II

2007

Dit werk is geïnspireerd op Afrikaanse beelden. Het is oxidatief gestookt op 1140 ° C

Offrandes

2006

Dit werk is geïnspireerd op Afrikaanse beelden. Het is gestookt op aardewerktemperatuur.

Torso

2012

Steengoed - Tenmoku- en asglazuur - Vorstbestendig

D'après Matisse I

1998

Dit werk is het eerste deel van drie muurpanelen geïnspireerd op bronzen platen van Matisse. Aardewerk, oxidatief gestookt

D'après Matisse II

1998

Tweede deel van drie muurpanelen geïnspireerd op bronzen platen van Matisse. Aardewerk, oxidatief gestookt

D'après Matisse III

1998

Derde deel van drie muurpanelen geïnspireerd op bronzen platen van Matisse. Aardewerk, oxidatief gestookt

Contre vents et marées

2014

Tegen weer en wind. Geïnspireerd op een kapotte schelp. Dit beeld kan buiten worden geplaatst, ook in de winter.

Handen in het haar

2012

Steengoed - Tenmoku en asglazuur

Rust

2008

Steengoed, oxidatief gestookt. Voor een ruimtelijke afbeelding klik op het beeld en vervolgens op de bewegende kubus.

Laat me met rust

2007

Voor een ruimtelijke afbeelding klik op het beeld en vervolgens op de bewegende kubus. Steengoed - Asglazuur

Kleine Ondine

2012

Steengoed - asglazuur

Torso

2009

Steengoed - Tenmoku- en asglazuur

Passante noire

2012

Steengoed - Tenmoku en asglazuur Ook voor buiten

Tête dans les nuages

2009

Lopend met het hoofd in de wolken. Steengoed - wintervast. Voor een ruimtelijke afbeelding klik op het beeld en vervolgens op de bewegende kubus.

Passante IV

2009

Silhouet van voorbijgangster. Steengoed, oxidatief gestookt - Vorstbestendig

Passante II

2008

'On pleure les lèvres absentes De toutes ces belles passantes Que l'on n'a pas su retenir.' Les Passantes (Georges Brassens - Antoine Pol) Voor een ruimtelijke afbeelding klik op het beeld en vervolgens op de bewegende kubus.

Witte torso

1996

Aardewerk - Raku

Rêverie III

2007

Sinds een paar jaar komt het vrouwzijn vooral tot uitdrukking in globale vormen en contouren. Zo heeft 'Rêverie' (net als 'Ondine' en 'Passante') een ingetogen karakter. Aardewerk - Pitfire gestookt

Rêverie I

2005

Dit beeld van aardewerk is pitfire gestookt en heeft een albasten sokkel.

D'après Tatlin

1998

Dit beeld is geïnspireerd op een schilderij van Tatlin. Aardewerk

L'enrobée

2001

Wat maakt dat een vrouw als vrouw wordt gezien? De borsten, de billen, het silhouet? Mijn persoonlijke antwoord was eerst te vinden in torso’s en figuren met brede heupen. Aaardewerk - Raku