Dit thema is wellicht terug te voeren tot een zoektocht naar mijn eigen identiteit als vrouw. Wat maakt dat een vrouw als vrouw wordt gezien? Steeds meer komt het vrouwzijn in mijn werk tot uitdrukking in vloeiende lijnen en contouren.

uit 1996 tot 2020 (klik op de afbeelding om het werk groter te bekijken)
stuur een bericht naar de kunstenaar

Dromend

2020

steengoed - spel van verschillende glazuren over elkaar - oxidatiestook - winterbestendig

#MeToo

2018

Vrouwenrechten zijn mensenrechten. En toch toont Nederlands onderzoek uit 2017 dat 22 procent van de vrouwen zichzelf ziet als slachtoffer van seksueel geweld, zoals verkrachting en dat 53 procent van de vrouwen kreeg ooit te maken met ongewenst gedrag. Schokkend! Zie https://nos.nl/artikel/2306889-metoo-leidde-tot-de-val-van-grote-namen-en-doorbrak-de-schaamtecultuur.html.

Léda

2009

"Door Zeus bewonderd en aanbeden, wordt zij tot mythe van Leda en de Zwaan, haar onzekerheid ten top, zit zij met de handen in het haar, want kun je de oppergod wel weigeren? Keramisch neergezet in schoonheid en vertwijfeling, staat zij hier op uit de ogen van de mythe, de oude wereld et baart haar kroos in zwaneneieren." Gedicht van Michel Martinus, door hem voorgedragen bij galerie Arneri op 17 augustus 2014.

Ondine

2017

Een toevallige houding van mijn dochter inspireerde mij tot een reeks werken. Het beeld dat gaandeweg ontstond kan echter op verschillende manieren worden neergelegd. Hiermee verdwijnt de herkenbaarheid. Iedere positie roept andere associaties op. Bij dit beeld denken sommigen aan een zwaan. Steengoed, oxidatief gestookt.

Rêverie VI

2008

Geïnspireerd op een stukje hout gevonden op het strand. Steengoed, celadon, reductief gestookt - Vorstbestendig

Zeelandia

2019

steengoed - spel van verschillende glazuren over elkaar - oxidatiestook - wintervast

Introspection

2018

Steengoed, asglazuur

Passante V

2017

Als een voorbijgangster Steengoed

Passante VI

2016

Als een voorbijgangster - steengoed, shinoglazuur, reductief gestookt

Passante III

2008

'On pleure les lèvres absentes De toutes ces belles passantes Que l'on n'a pas su retenir.' Les Passantes (Georges Brassens - Antoine Pol) Voor een ruimtelijke afbeelding klik op het beeld en vervolgens op de bewegende kubus. Steengoed, celadonglazuur, reductief gestookt - Vorstbestendig.

Tegenwind - Vent contraire

2012

Steengoed - asglazuur - winterbestendig

Elle

2010

Steengoed, oxidatief gestookt - Vorstbestendig

Stralend

2009

Geïnspireerd op een stukje hout gevonden op het strand. Steengoed, oxidatief gestookt - Vorstbestendig

Prisonnière de soi

2007

Gevangen in eigen lichaam - Aardewerk

Offrandes

2006

Dit werk is geïnspireerd op Afrikaanse beelden. Het is gestookt op aardewerktemperatuur.

Torso

2012

Steengoed - Tenmoku- en asglazuur - Vorstbestendig

D'après Matisse I

1998

Dit werk is het eerste deel van drie muurpanelen geïnspireerd op bronzen platen van Matisse. Aardewerk, oxidatief gestookt

D'après Matisse II

1998

Tweede deel van drie muurpanelen geïnspireerd op bronzen platen van Matisse. Aardewerk, oxidatief gestookt

D'après Matisse III

1998

Derde deel van drie muurpanelen geïnspireerd op bronzen platen van Matisse. Aardewerk, oxidatief gestookt

Rêverie IV

2008

Steengoed, asglazuur, oxidatief gestookt - Vorstbestendig

La penseuse

2018

In gedachten verzonken

Ainsi soit-elle II

2007

Dit werk is geïnspireerd op Afrikaanse beelden. Het is oxidatief gestookt op 1140 ° C

Handen in het haar

2012

Steengoed - Tenmoku en asglazuur

Rust

2008

Steengoed, oxidatief gestookt. Voor een ruimtelijke afbeelding klik op het beeld en vervolgens op de bewegende kubus.

Laat me met rust

2007

Voor een ruimtelijke afbeelding klik op het beeld en vervolgens op de bewegende kubus. Steengoed - Asglazuur

Kleine Ondine

2012

Steengoed - asglazuur

Torso

2009

Steengoed - Tenmoku- en asglazuur

Passante noire

2012

Steengoed - Tenmoku en asglazuur Ook voor buiten

Tête dans les nuages

2009

Lopend met het hoofd in de wolken. Steengoed - wintervast. Voor een ruimtelijke afbeelding klik op het beeld en vervolgens op de bewegende kubus.

Passante IV

2009

Silhouet van voorbijgangster. Steengoed, oxidatief gestookt - Vorstbestendig

Passante II

2008

'On pleure les lèvres absentes De toutes ces belles passantes Que l'on n'a pas su retenir.' Les Passantes (Georges Brassens - Antoine Pol) Voor een ruimtelijke afbeelding klik op het beeld en vervolgens op de bewegende kubus.

Witte torso

1996

Aardewerk - Raku

Rêverie III

2007

Sinds een paar jaar komt het vrouwzijn vooral tot uitdrukking in globale vormen en contouren. Zo heeft 'Rêverie' (net als 'Ondine' en 'Passante') een ingetogen karakter. Aardewerk - Pitfire gestookt

Rêverie I

2005

Dit beeld van aardewerk is pitfire gestookt en heeft een albasten sokkel.

D'après Tatlin

1998

Dit beeld is geïnspireerd op een schilderij van Tatlin. Aardewerk

L'enrobée

2001

Wat maakt dat een vrouw als vrouw wordt gezien? De borsten, de billen, het silhouet? Mijn persoonlijke antwoord was eerst te vinden in torso’s en figuren met brede heupen. Aaardewerk - Raku